Exploring Halloween Monsters Through Art, Play, and Learning/ アートや遊びでハロウィンのモンスターを学ぼう

Informationお知らせ・ブログ

Informationお知らせ・ブログ

10

Exploring Halloween Monsters Through Art, Play, and Learning/ アートや遊びでハロウィンのモンスターを学ぼう

ブログ

October at Beyondia International School Kashiwanoha was filled with creativity, excitement, and hands-on learning as our kindergarten students explored the fun and imaginative world of Halloween crafts. Through a series of engaging activities, children expressed themselves artistically, developed fine motor skills, and enhanced their understanding of shapes, colors, and materials — all while enjoying the Halloween spirit.

柏の葉ビヨンディア・インターナショナルスクールでは、10月は創造力とわくわくがいっぱいの月でした。子どもたちは、ハロウィンのクラフトを通して、楽しく想像力豊かな世界を探求しました。一連のアクティビティを通じて、子どもたちは芸術的に自己表現をしたり、手先の器用さを育んだり、形や色、素材についての理解を深めたりしました。すべての活動は、ハロウィンの雰囲気を楽しみながら行われました。

Discovering Halloween Monsters Through Inquiry and Art/ 探究とアートを通してハロウィンのモンスターを学ぶ

To begin our Halloween exploration, we introduced the children to various Halloween monsters. When shown a picture of an ogre, one K3 student excitedly said, “Shrek is an ogre!” To help everyone understand, we watched a short video about Shrek and discussed other well-known monsters such as vampires, werewolves, Frankenstein, zombies, and mummies.

ハロウィンの探求を始めるにあたり、さまざまなハロウィンモンスターを子どもたちに紹介しました。オーガの写真を見せると、K3のある子どもが興奮して「Shrekはオーガだ!」と言いました。みんなに理解してもらうために、Shrekの短い動画を視聴し、その後、吸血鬼、狼男、フランケンシュタイン、ゾンビ、ミイラなどの有名なモンスターについても話しました。

This activity encouraged inquiry-based learning, as students compared different creatures and shared what they found interesting about each one. They developed language skills by describing what made each monster scary, funny, or special.

この活動は探究型学習を促進し、子どもたちはさまざまな生き物を比較し、それぞれの特徴のどこが面白いかを共有しました。また、モンスターのどこが怖いか、面白いか、特別かを説明することで、言語スキルも育まれました。

Creating Halloween Monsters with Imagination/ 想像力でハロウィンモンスターを作る

In the afternoon, the children created their own Halloween monsters using a variety of materials. They began by coloring monster outlines and then decorated them with origami paper, feathers, stickers, and colored tape. Each creation was unique — some monsters had multiple heads, hands, or eyes, while others resembled skeletons. This activity promoted imagination, decision-making, and confidence in self-expression.

午後には、子どもたちはさまざまな素材を使って自分だけのハロウィンモンスターを作りました。まずモンスターの輪郭を塗り、その後、折り紙、羽、シール、カラーテープで飾り付けをしました。一つひとつの作品は個性豊かで、頭や手、目がたくさんあるモンスターもいれば、骨格のような形のモンスターもいました。この活動は、想像力、意思決定力、自己表現の自信を育むことにつながりました。

Some students were so inspired that they continued drawing even more monsters, experimenting with new ideas and designs. Their creativity truly shone through every piece of artwork.

中にはさらにモンスターを描き続ける子どももおり、新しいアイデアやデザインに挑戦していました。子どもたちの創造力は、作品の一つひとつにしっかりと表れていました。

STEM-Inspired Halloween Building Stations/ STEMを取り入れたハロウィン建築ステーション

To connect creativity with construction and problem-solving, we organized two Halloween-themed building stations. At the first station, children used rocks and sand to design spooky settings, while at the second, they used blocks and Wammy materials to build Halloween-themed creations.

創造力を構築や問題解決とつなげるために、2つのハロウィン建築ステーションを用意しました。1つ目のステーションでは、子どもたちは石や砂を使って不気味な風景を作り、2つ目のステーションでは、ブロックやワミーを使ってハロウィンをテーマにした作品を作りました。

Spider Web Craft: Combining Creativity and Math/ クモの巣クラフト:創造力と算数を組み合わせる

Later, the children worked on a spider web craft, which combined art, creativity, and early mathematics. They cut newspapers and flyers into strips, covered circular shapes, and used yarn to create spider webs. In the afternoon, they completed the project by making spiders from flyers, construction paper, and tape.

その後、子どもたちはクモの巣クラフトに取り組みました。この活動ではアートと創造力、そして初期の算数的スキルを組み合わせています。新聞紙やチラシを細長く切り、円形を覆い、糸を使ってクモの巣を作りました。午後には、チラシや画用紙、テープを使ってクモも作り、作品を完成させました。

This hands-on activity helped develop fine motor skills such as cutting, gluing, and threading. To integrate math, the children counted the number of newspaper strips they cut, saying things like, “I have cut five, so I need three more!” This natural combination of art and numeracy supported both cognitive and creative growth.

このハンズオン活動は、切る、貼る、糸通しなどの手先の器用さを育みます。また、算数の要素も取り入れ、子どもたちは切った新聞紙の本数を数えながら、「5本切ったから、あと3本必要だ!」と声に出して数えることで、自然に算数とアートが結びつきました。

Related

関連記事




その他のお問い合わせはこちらまで
PAGE TOP