After spending time exploring colors in our previous lessons, our Kinder class moved on to discover different art mediums we can use to create. The children engaged in hands-on, creative stations that encouraged imagination, experimentation, and self-expression.
前回のレッスンで色について学んだ後、キンダークラスではさまざまなアート素材を使って創作する活動に取り組みました。子どもたちはハンズオンでのクリエイティブなステーション活動を通して、想像力、実験、自己表現を存分に楽しみました。
At one station, the children experimented with paintbrushes of different sizes, learning how each brush creates unique effects.
一つのステーションでは、サイズの異なる筆を使って描く体験を行い、筆によって生まれるさまざまな質感や効果を学びました。これは色の表現力や手先の器用さを育む活動にもなりました。



Another station invited them to try toothbrushes and pre-cut straws for stamping, exploring textures and patterns in a fun way.
別のステーションでは、歯ブラシやカット済みのストローを使ったスタンプ体験を行い、楽しく質感やパターンを探求しました。子どもたちは遊びながら創造的な表現と感覚的な学びを深めました。


In the final station, we explored crumpled tin foil, paper cups, and other materials for stamping, giving the children new ways to make marks and create interesting designs.
最後のステーションでは、くしゃくしゃのアルミホイルや紙コップ、その他の素材を使ったスタンプ制作を行い、子どもたちは新しい方法で印を作る楽しさやユニークなデザインを生み出す経験をしました。この活動ではリサイクル素材を活用したアートの理解も促進されました。



Each child created three unique pieces of art, expressing their ideas and imagination in their own way.
活動の最後には、子どもたちそれぞれが3つのオリジナル作品を完成させ、自分のアイデアと想像力を自由に表現しました。これらの体験を通じて、子どもたちは創造力、自信、自己表現力を楽しみながら育むことができました。